본문 바로가기
영어 공부방

영어교과서, 중1 천재 출판사, Lesson 1. This is me

by 부산타임즈 2023. 4. 26.
728x90
반응형

중학교 1학년 영어 교과서, 천재 출판사 의 영어문장들입니다. 중학교 교과서로 다시 영어의 기본부터 익혀 보아요. 

 

중1-영어-천재
중1-영어-천재

 

의사소통 기능

 

안부 묻기

How are you doing?

어떻게 지내세요?

 

자기소개하기

Let me introduce myself. 

제 소개를 할게요

 

일반동사

My sister rides a skateboard. 

나의 여동생은 스케이트보드를 탄다.

 

조동사 will

I will talk less. 

나는 말을 줄일 거예요.

 

 

Get Ready

 

G1: Hello. my name is Miso. I often make cookies. I'll bring some for you soon. 

안녕하세요. 나의 이름은 미소예요. 저는 종종 쿠키를 만들어요. 조만간 당신을 위해 고금 가져올게요.

 

B: How are you, everyone? I'm Junsu. I play the ukulele every day. I'll play it for you someday. 

여러분 어떻게 지내세요? 저는 준수예요. 저는 우쿨렐레를 매일 연주해요. 언젠가 당신을 위해 연주해 줄게요. 

 

G2: Hi, my name is Dabin. I have a hamster. It often sits on my head. 

안녕 나의 이름은 다빈이야. 나는 햄스터를 가지고 있어. 그것은 가끔 내 머리에 앉아. 

 

1. B: How are you doing, Miso?

어떻게 지내요, 미소?

 

G1: Great, thanks. And you, Bill?

최고예요, 고마워요. 너는 어때 빌?

 

B: Not bad, thanks, Miso. Meet my friend, Helen. Helen, this is Miso. 

나쁘지 않아. 고마워 미소.  친구 헬랜을 만나다. 핼랜 이쪽은 미소야. 

 

G2: Nice to meet you, Miso. 

만나서 반가워 미소야.

 

G1: Nice to meet you, too. Helen.

나도 만나서 반가워 헬렌아. 

 

 

2. B: Hello. Ms. White. How are you doing?

안녕 화이트 여사님, 어떻게 지내요?

 

W: Fine, thank you. How about you, Seho?

좋아요. 고마워요. 너는 어때 세호야?

 

 

B: I'm fine, thank you. Ms. White, this is Helen. Helen, this is Ms. White. 

좋아요. 고마워요. 화이트 여사님 이쪽은 헬랜이에요. 헬랜 이쪽은 화이트 여사님이에요. 

 

W: How do you do, Helen? Nice to meet you. 

어떻게 지내요 헬랜? 만나서 반가워요. 

 

G: I'm glad to meet you, too, Ms White. 

저도 만나서 반가워요 화이트 여사님

 

 

Start Off: Listen & Talk

W: Hello, everybody. How are you doing? Let me introduce myself. My name is Mary White. I'm from Canada. I love K-pop. I listen to K-pop every day. Nice to meet you.

 

모두 안녕, 어떻게 지내요? 제 소개를 하겠어요. 저의 이름은 마리 화이트예요. 저는 캐나다에서 왔어요. 저는 K-pop를 사랑해요. 저는  K-pop 을 매일 들어요. 만나서 반가워요. 

 

All: Nice to meet you, too. Ms. White.

저도 만나서 반가워요 화이트 여사님

 

Start off: Speak Up

Gang Min: How are you doing, everybody? let me introduce myself. My name is Gang Min. My nickname is Dog Daddy. I play with my dog everyday. Nice to meet you. 

 

여러분 어떻게 지내요? 제 소개를 할게요. 저의 이름은 강민이예요. 저의 별명은 강아지아빠 예요. 저는 저의 강아지와 매일 놀아요. 만나서 반가워요. 

 

Choi Sumin: Welcome, Min. Nice to meet you , too. 

환영해요. 민. 저도 만나서 반가워요

 

Han Minji: Hello, everyone. How are you doing? Let me introduce myself. My name is Han Minji. I live in Sadang-dong. I have one brother. Nice to meet you all. 

안녕하세요 여러분, 어떻게 지내세요? 제 소개를 할게요. 저의 이름은 한 민지 예요. 저는 사당동에 살아요. 저는 오빠가 한명 있어요. 여러분 모두를 만나서 반가워요. 

 

Step Up: Real-life Scene

M: Hello, everyone. How are you doing? 안녕하세요 여러분, 어떻게 지내세요?

G: Fine, thank you. And you? 좋아요. 고마워요. 당신은 어때요?

M: Great, thanks. Well, we have a new member today, Junsu. 최고예요. 고마워요. 음. 우리는 새로운 멤버가 있어요. 준수예요. 

Junsu: Hello, Just let me introduce myself. My name is Kim Junsu. I play the ukulele. I practice it every day. Nice to meet you.  안녕하세요. 제 소개를 할께요. 저는 김 준수예요. 저는 우쿨렐레를 연주해요. 저는 그것을 매일 연습해요. 만나서 반가워요. 

B: Nice to meet you, too. 저도 만나서 반가워요. 

G2: I'm Mina. Welcome to our club. 저는 미나예요. 우리 클럽에 오신 걸 환영해요. 

 

Express Yourself

G1: Let me introduce myself. I'm Puteri from Malaysia. I have a small handy drum here. Its a kompang. It's my favorite toy. I'll play it for you tomorrow. Nice to meet you all. 

제 소개를 할게요. 저는 말레이시아에서 온 푸태리예요. 저는 조그맣고 가지고 다닐 수 있는 드럼을 여기 가지고 있어요. 그것은 캄팡이예요. 그것은 제가 가장 좋아하는 장난감이에요. 저는 내일 당신을 위해 연주할 거예요. 여러분 모두를 만나서 반가워요. 

 

G2: Let me introduce myself. My name is Olivia and I'm from Australia. This is a boomerang. It's my favorite toy. I throw it and it comes back to me. I will throw it for you tomorrow. 

제 소개를 할께요. 저의 이름은 올리비아예요 그리고 저는 호주에서 왔어요. 이것은 부메랑이에요. 그것은 제가 가장 좋아하는 장난감이에요. 저는 그것을 던지고 그것은 내게 다시 돌아와요. 저는 내일 당신을 위해 그것을 던질게요.

 

G3: Hello. I'm lsla from New Zealand. I have two balls on a string. They are my poi. I'll dance with them tomorrow. Will you join me?

안녕하세요. 저는 뉴질랜드에서 온 이스라예요. 저는 줄에 공 2개 있는 것을 가지고 있어요. 그것들은 포이 예요. 저는 포이와 함께 내일 춤을 출거예요. 함께 하실래요?

 

* Poi (포이) : 뉴질랜드 원주민인 마오리족이 추는 춤. 솜 따위의 섬유를 둥글게 말아 공 모양으로 감은 것을 탄력이 있는 줄에 매단 포이를 들며 추는데서 춤 이름이 유래하였다. 

 

 

Welcome to My World  나의 세상에 오신 것을 환영해요

This is my family. We love sports. My dad inline skates, and my sister rides a skateboard. Mom and I ride a bike. 

이것은 나의 가족이에요. 우리는 스포츠를 사랑해요. 저의 아버지는 인라인 스케이트, 저의 누나는 스케이트보드를 타고, 저의 엄마와 나는 자전거를 타요. 

 

We all often go to the park and have a race. I never win, but I  feel happy with my family. 

우리 모두는 종종 공원에 가서 경주를 해요. 저는 이긴 적이 없어요 그러나 저는 저의 가족과 함께 행복을 느껴요. 

 

This is me. I often draw my face. In my drawings I have really big ears. They show my wish. I will talk less and listen more.  

이것은 저예요. 저는 종종 저의 얼굴을 그려요. 제 그림에서 저는 진짜 큰 귀를 가지고 있어요. 그것은 저의 바람을 보여주어요. 저는 적게 말하고, 많이 들을 거예요.

 

Do you like pop music? I like it a lot. Look at this picture. This is Jamie! He is my favorite singer. I like his songs and his soft voice. And I love the sound of his ukulele!

팝음악을 좋아하나요? 저는 엄청 좋아해요. 이 사진을 보세요. 이것은 제이미예요. 그는 제가 좋아하는 가수예요. 저는 그의 노래와 그의 부드러운 목소리를 좋아해요. 그리고 저는 그의 우쿨렐레 소리를 사랑해요. 

 

Look at my ukulele, "Jumping Kid". i practice it every day. I can't play it very well, but practice makes perfect. You will see me in Jamie's band someday! Who knows?

저의 우쿨렐레를 보세요. "점핑 키드". 저는 그것을 매일 연습해요. 저는 그것을 매우 잘 연주할 수는 없어요. 그러나 연습은 완벽함을 만들어요. 당신은 언젠가 제가 제이미의 밴드에 있는 것을 볼 거예요. 누가 알겠어요?

 

* Ukulele : 우쿨렐레, 이는 작은 기타 처럼 생긴 현악기로 네 줄의 현이 있다. 19세기 포르투갈 이민자들이 하와이로 전한 것으로 기록되어 있다. 가격이 저렴하고 연주하기가 비교적 쉬워 많은 사랑을 받고 잇는 악기이다. 

320x100
반응형

'영어 공부방' 카테고리의 다른 글

사랑에 관한 명언 100가지  (2) 2024.09.24
영어 잘하는 방법 50가지  (10) 2024.09.22
토익 일반 어휘 4  (0) 2023.04.22
토익 일반 어휘 2  (1) 2023.04.17
토익 일반 어휘 1  (0) 2023.04.16

댓글