본문 바로가기
영어 공부방

회사에서 흔히 쓰이는 영어 표현

by 부산타임즈 2023. 3. 7.
728x90
반응형

회사에서 많이 사용되는 영어 표현들입니다. 딱히 비지니스 영어라고 까지는 할 수 없지만, 일상적이고 많이 들 사용되는 영어 문장들 입니다. 오늘 한두 문장이라도 꼭 사용해 보세요.

 

 

좋은 아침입니다. (아침인사)
Good morning.

 

좋은 오후입니다. (오후인사)
Good afternoon.

 

좋은 저녁입니다. (저녁인사)
Good evening.

 

어떻게 지내세요?
How are you doing?

 

무슨 일인가요?
What's up?

 

주말은 어떻게 보내셨어요?
How was your weekend?

 

주말은 어떻게 보내셨어요?
Did you have a good weekend?

 

주말에 뭐 했어요?
What did you do over the weekend?

 

프로젝트는 어떻게 진행되고 있나요?
How's the project coming along?

 

그 프로젝트의 진행 상황은 어떻습니까?
What's the status of the project?

 

프로젝트에 진전이 있었나요?
Have you made any progress on the project?

 

프로젝트에 대한 최신 정보를 저에게 주실 수 있나요?
Can you give me an update on the project?

 

 

제가 뭐 도와 드릴 일이 있을까요?
Is there anything I can help you with?


도움이 필요하신가요?
Do you need any assistance?

 

오늘 당신의 의제는 무엇입니까?
What's on your agenda today?

 

당신은 오늘 무엇을 계획하고 있습니까?
What do you have planned for today?


오늘 예정된 회의가 있나요?
Do you have any meetings scheduled for today?


이 문제를 논의하기 위해 회의 일정을 잡을 수 있을까요?
Can we schedule a meeting to discuss this?


우리가 언제 만나는 게 좋을까요?
When would be a good time for us to meet?


나중에 얘기할 시간을 정해도 될까요?
Can we set up a time to talk about this later?


나중에 베이스에 연락해서 이것에 대해 논의해요.
Let's touch base later to discuss this.


뭐 좀 물어볼게요.
I have a question for you.


질문해도 될까요?
Can I ask you a question?

 

네가 뭔가를 도와줬으면 해요.

I need your help with something.


이것에 대해 몇 가지 안내를 해주실 수 있나요?
Can you give me some guidance on this?


저는 이것을 어떻게 진행해야 할지 모르겠어요.
I'm not sure how to proceed with this.


이 문제에 대한 당신의 의견은 무엇입니까?
What's your opinion on this matter?


이것에 대해 어떻게 생각하세요?
What do you think about this?


좋은 지적이에요.
That's a good point.


무슨 뜻인지 알겠어요.
I see what you mean.


저도 네 말에 동의해요.
I agree with you.


나는 네 말에 동의하지 않아요.
I disagree with you.


몇 가지 아이디어를 생각해 봅시다.
Let's brainstorm some ideas.


이 문제에 대한 가능한 해결책은 무엇입니까?
What are some possible solutions to this problem?


틀에서 벗어나 생각해 보죠.
Let's think outside the box.


창의적인 생각이네요.
That's a creative idea.


전에는 그런 생각을 해본 적이 없어요.
I never thought of that before.


나중에 다시 얘기하죠.
Let's come back to this later.


나중에 다시 방문할 수 있습니다.
We can revisit this at a later time.


우리는 곧 결정을 내려야 합니다.
We need to make a decision soon.


각 옵션의 장단점은 무엇입니까?
What are the pros and cons of each option?


모든 옵션을 고려해 보셨나요?
Have you considered all the options?


결정을 내리기 전에 우리의 선택지를 고려해 봅시다.
Let's weigh our options before making a decision.


저는 제안에 기꺼이 동의합니다.
I'm open to suggestions.


어떻게 할까요?
What do you suggest we do?


우리는 이것에 대해 곧 조치를 취해야 합니다.
We need to take action on this soon.


이 프로젝트를 시작해보죠.
Let's get started on this project.


우리는 마감일을 맞춰야 해요.
We need to meet our deadline.


우리가 다른 팀원들에게 몇 가지 업무를 위임해도 될까요?
Can we delegate some tasks to other team members?


누가 이 일을 책임질 것인가요?
Who will be responsible for this task?


자세한 내용을 이메일로 보내주실 수 있나요?
Can you send me an email with the details?


내일 이것에 대해 후속 조치를 취하도록 하죠.
Let's follow up on this tomorrow.


나중에 이것에 대해 연락 드릴게요.
I'll get back to you on this later.


도와주셔서 고마워요.
Thank you for your help.


당신의 의견에 감사드립니다.
I appreciate your input.


정말 잘하셨어요.
You did a great job on this.


우리는 우리의 의사소통을 개선하기 위해 노력해야 합니다.
We need to work on improving our communication.


모두가 같은 생각인지 확인해요.
Let's make sure everyone is on the same page.


우리는 더 나은 팀워크가 필요해요.
We need to have better teamwork.


프로젝트에 대해 더 많은 협업을 해요.
Let's collaborate more on projects.


우리는 효율성을 향상시켜야 합니다.
We need to improve our efficiency.


프로세스를 간소화합니다.
Let's streamline our processes.


우리는 가능한 한 비용을 절감해야 합니다.
We need to cut costs where we can.

 


돈을 절약할 수 있는 방법을 찾아보아요.
Let's look for ways to save money.


우리는 매출을 늘려야 해요.
We need to increase our sales.


우리의 마케팅 전략에 집중합시다.
Let's focus on our marketing strategy.


우리는 고객 서비스를 개선해야 합니다.
We need to improve our customer service.


우리 고객들이 만족할 수 있도록 해요.
Let's make sure our customers are satisfied.


우리는 실수를 줄일 필요가 있습니다.
We need to reduce our errors.


품질 관리에 초점을 맞춥니다.
Let's focus on quality control.


우리는 직원들을 더 잘 훈련시킬 필요가 있습니다.
We need to train our employees better.


직원 개발에 투자해요.
Let's invest in employee development.


우리는 회사 문화를 개선해야 합니다.
We need to improve our company culture.


좀 더 긍정적인 업무 환경을 만들어요.
Let's create a more positive work environment.


우리는 좀 더 포용적일 필요가 있습니다.
We need to be more inclusive.


우리의 일터에서 다양성을 수용해요.
Let's embrace diversity in our workplace.


우리는 좀 더 환경 친화적이어야 합니다.
We need to be more environmentally friendly.


친환경적인 관행을 시행해요.
Let's implement eco-friendly practices.


보고서를 보내주실 수 있나요?
Can you send me the report?


당신은 그 보고서를 벌써 끝냈습니까?
Have you finished the report yet?


이 보고서에 대한 당신의 의견이 필요해요.
I need your input on this report.


그 보고서에 대해서는 회의에서 논의해요.
Let's discuss the report in the meeting.


당신은 고객과의 미팅 일정을 잡을 수 있나요?
Can you schedule a meeting with the client?


우리는 고객 미팅을 준비해야 합니다.
We need to prepare for the client meeting.


회의 의제를 작성해 보겠습니다.
Let's create an agenda for the meeting.


당신은 회의에서 발표를 할 수 있습니까?
Can you give a presentation in the meeting?


우리는 고객에게 좋은 인상을 주어야 합니다.
We need to make a good impression on the client.


회의에 필요한 서류를 모두 갖추었는지 확인해 보죠.
Let's make sure we have all the necessary documents for the meeting.


우리는 미팅 후에 고객과 후속 조치를 취해야 합니다.
We need to follow up with the client after the meeting.


당신이 서류 작업을 처리해줄 수 있나요?
Can you take care of the paperwork?


우리가 규정을 준수하고 있는지 확인해요.
Let's make sure we're complying with the regulations.


우리는 안전 기준을 충족해야 합니다.
We need to meet the safety standards.


그 프로젝트의 예산에 대해 논의해 보죠.
Let's discuss the budget for the project.


프로젝트 비용을 줄일 수 있을까요?
Can we reduce the costs of the project?


우리는 수익을 늘려야 해요.
We need to increase our revenue.


판매 데이터를 분석해 보겠습니다.
Let's analyze the sales data.


매출액을 보내주실 수 있나요?
Can you send me the sales figures?


이번 분기 목표를 세워보죠.
Let's set some goals for the quarter.


우리는 생산성을 향상시킬 필요가 있습니다.
We need to improve our productivity.


일/주/월 작업의 우선 순위를 정하겠습니다.
Let's prioritize the tasks for the day/week/month.


저는 병가를 내야 해요.
I need to take a sick day.


저는 내일 사무실에 없을 겁니다.
I'll be out of the office tomorrow.


저는 다음 주에 휴가를 갑니다.
I'm taking a vacation next week.


휴일 파티를 계획해요.
Let's plan for the holiday party.


점심으로 괜찮은 식당을 추천해 주시겠어요?
Can you recommend a good restaurant for lunch?


점심 같이 먹어요.
Let's grab lunch together.


이 소프트웨어를 어떻게 사용하는지 보여 주시겠어요?
Can you show me how to use this software?


다음 달 회의에 참석해요.
Let's attend the conference next month.


회의 일정을 다시 잡아야 해요.
I need to reschedule the meeting.


점심시간에는 회의 일정을 잡지 맙시다.
Let's avoid scheduling meetings during lunch hour.


프린터 좀 도와주시겠어요?
Can you help me with the printer?


사무실에 필요한 물품을 더 주문해요.
Let's order more supplies for the office.


제가 그 일을 처리할게요.
I'll handle the task.


팀원들에게 과제를 나눠요.
Let's divide the tasks among the team members.


그 자리에 새 직원을 채용할 수 있을까요?
Can we hire a new employee for the position?


그 자리에 지원한 사람들을 인터뷰해 보죠.
Let's interview some candidates for the job.


제 작품에 대한 피드백을 줄 수 있나요?
Can you give me feedback on my work?


프로젝트 마감일을 잘 지키도록 하죠.
Let's make sure we're meeting the project deadlines.


제품의 디자인을 개선할 수 있을까요?
Can we improve the design of the product?


제품을 시장에 출시하기 전에 테스트해 봅시다.
Let's test the product before releasing it to the market.

 


이 문서를 교정할 수 있습니까?
Can you proofread this document?


문서에 오류가 없는지 확인합니다.
Let's ensure the document is error-free.


우리는 품질 기준을 충족해야 합니다.
We need to meet the quality standards.


고객 유지율을 개선하기 위해 노력해 보겠습니다.
Let's work on improving our customer retention.


고객층을 확대할 수 있을까요?
Can we expand our customer base?


우리의 온라인 존재감을 향상시키세요.
Let's enhance our online presence.


다음 주에 있을 네트워킹 행사에 참석할 수 있나요?
Can you attend the networking event next week?


전문적인 네트워크를 구축하는 데 초점을 맞춥니다.
Let's focus on building our professional network.


우리는 회사 브랜드를 개선해야 합니다.
We need to improve our company branding.


새로운 마케팅 캠페인을 전개해 봅시다.
Let's develop a new marketing campaign.


제품 출시를 위한 보도 자료를 작성해 줄 수 있나요?
Let's make sure the press release is engaging.


소셜 미디어 팔로워를 늘릴 수 있을까요?
Can we increase our social media following?

 

 

 

320x100
반응형

댓글